Villkor

Bokningsregler 2020

Nyrups Naturhotell är bokningsbart via egna kanaler (egen webb och telefon/mail) där övernattningar, upplevelsepaket och gruppaktiviteter/konferenser erbjuds. Bokning är möjlig senast 14 dagar före vistelsen.

Köpet/bokningen blir bindande så snart den bekräftats muntligt eller skriftligt av oss. Dessa villkor gäller från det ögonblicket oavsett om du betalat arrangemanget helt, delvis eller inte alls. Om våra produkter bokas i andra kanaler än direkt via Nyrups Naturhotell kan andra boknings- eller betalningsvillkor tillämpas.

Bokningsregler för företag och organisationer
25% av summan (bokningsavgift) faktureras vid bokning, resterande faktureras för slutbetalning senast 10 dagar före vistelsen. Avbokning senast 45 dagar innan vistelsen medför återbetalning av bokningsavgiften.

Bokningsregler för privatpersoner
Privatpersoner faktureras/betalar vid bokning.

Avgifter för avbokning

  • Avbokning från bokningsdagen och fram till 40 dygn före ankomst; 10% av det totala beloppet, dock minst SEK 500:-.
  • Från 39- 12 dygn före ankomst 50% av det totala beloppet, dock minst SEK 500.
  • Från 11 dygn till 2 dygn före ankomst 75% av det totala beloppet.
  • Från 1 dygn till 0 dygn före ankomst 100% av det totala beloppet.

Säkerhet
Avbokning från Nyrups Naturhotells sker vid vädervarning från SMHI på klass 2. Gästen får då ett tillgodokvitto på bokningen att använda vid annat tillfälle inom 12 månader.

 

Avbeställningsskydd
För bokningen kan tecknas ett frivilligt avbeställningsskydd (200:-/person). Skyddet gäller enbart vid avbeställning på grund av akut sjukdom, olycksfall eller dödsfall som drabbat resenär eller nära anhörig. Detta ska kunna styrkas med ett läkarintyg som ska vara oss tillhanda senast 10 dagar efter avbokning

Försäkringar och personlig säkerhet
Nyrups Naturhotell har sedvanlig ansvarsförsäkring. Vistelse i anläggningen sker på egen risk och som gäst åligger det dig att följa säkerhetsinstruktionerna på plats. Se över ditt personliga försäkringsskydd innan vistelse.

Eventuella klagomål skall framföras så snart som möjligt på plats
Om du lämnar platsen eller arrangemanget utan att vi haft rimlig tid att lösa problemet mister du rätten till kompensation. Anspråk på kompensation skall sedan vara oss skriftligt tillhanda senast 30 dagar efter vistelsen.

Riktlinjer för datasäkerhet och personuppgiftshantering
Genom att betala samtycker du till att personuppgifterna får behandlas av oss. Syftet är att möjliggöra sedvanlig gästadministration, att vi har tillgång till tillförlitlig persondokumentation i händelse av olycksfall, att uppfylla villkoren för avbeställningsskyddet samt att administrera och behandla eventuella skador. Uppgifterna kan också komma att användas för att informera om våra egna erbjudanden.

Kunden kan också komma att kontaktas i marknadsföringssyfte och uppföljning av vistelsen av oss. Dina synpunkter kan komma att publiceras på vår webbplats som ett hjälpmedel för andra resenärer. Som kund kan du när som helst välj att avregistrera dig som mottagare av nyhetsbrev och liknande. Vi raderar alla mail efter två år samt ser över våra sändlistor och tar bort inaktiva adresser efter två år. Om du vill raderas innan gör du detta via eposten info@naturhotell.se eller genom att klicka på länken i de fåtal nyhetsbrev som vi skickar per år.

Välkommen till skogs!

Pin It on Pinterest